Mijn Lentelook 2016 : Paarse ooglook met matching lippen


Het is weer een tijdje geleden dat er nog een fototutorial verschenen is op mijn blog met een bepaalde look. Omdat we nog steeds in de winter zitten, ookal voel ik stiekem de lente af en toe piepen, heb ik zin in een te gekke vroege lentelook . 

Kijken jullie mee hoe ik aan deze look ben gekomen? Veel kijkplezier!


MIJN OOGLOOK

Het eerste waar ik mee begin is mijn oogleden te primen.  Ik gebruik hiervoor de Etos Eyeshadow primer. Dit zorgt ervoor dat je makeup de hele dag goed op je oogleden blijft zitten zonder te creasen.


Ik gebruik vandaag de MUA oogschaduwpallet in 'Romantic Efflorescence' . Om mijn primer te fixeren breng ik het allerlichtste kleurtje aan over heel mijn oogleden en arcadeboog. Dit zorgt er tevens ook voor dat het blenden van de kleuren veel makkelijker gaat.



Als je met kleuren werkt is het belangrijk om je kleuren op te bouwen. Gebruik hiervoor telkens een iets donkere kleur om alles mooi te blenden. Wat ik deed was in de buitenste 'V'-vorm van mijn oog de kleuren mooi uit te blenden. Zoals je ziet heb ik mijn oog ook getaped zodat je een scherpe afwerking krijgt.



Elke keer ga ik met een iets donkerde kleur erover. Vervolgens gebruik ik de onderstaande paarse kleur om mijn ooglook te creeeren.



Ik werk hiervoor graag van buiten tot binnen. Niet helemaal binnen, ongeveer tot de helft van je ooglid. Dan neem ik een zilveren, witte kleur die ik dus in de 'niet aangeraakte oogleden' aanbreng voor een zachte aumbre-effect.


Omdat ik deze zilveren kleur te 'zacht' vond , heb ik besloten om met extra glittertjes te werken. Dat geeft meer leven en dimensie in mijn ooglook.



Na het aftrekken van de tape wil ik graag een extra kleurtje brengen onder mijn ogen. Ik gebruik hiervoor de paarse kleur van een H&M-palletje die ik thuis heb.



Ik heb vervolgens mijn normale makeuproutine over mijn gezicht aangebracht (primer, foundation, afpoederen, contouren, ......). 
Als laatste heb ik mijn wenkbrauwen bijgewerkt en mascara aangebracht. 

DE AFGEWERKTE LOOK

Ik hoop dat jullie deze look geslaagd vinden! 






Een heel fijne weekend gewenst. 

Xxxx Serafina

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Nivea - Bronze Effect : Get ready for the summer!

Blog bestaat 3 jaar + Winactie Giftcard Ici Paris XL

NIEUW Eijffinger : Exotische Unieke Behangcollectie