DIY : Makeup-kwasten schoonmaken met een siliconen ovenwant

Voor diegenen die me volgen op Instagram (https://www.instagram.com/meisflawless/) , jullie zullen wel gezien hebben dat ik al een tipje gegeven heb over deze artikel. 
Ik heb een filmpje geplaatst over hoe ik met behulp van een siliconen ovenwant mijn makeup-kwasten schoonmaak. Tegenwoordig vind je overal een soort siliconen kussentje waarmee dames hun kwasten mee wassen. Met mijn handige, budgetvriendelijke tip laat jullie met veel plezier zien hoe ik dit doe met behulp van een siliconen ovenwant van de Ikea.

WAT HAD IK NODIG?

Een siliconen ovenwant met ribbeltjes die diep genoeg zijn zodat mijn kwasten makkelijk, snel, en zeer zacht schoongemaakt kan worden. Heb je eventueel anderen soort siliconen item met ribbeltjes die gebruikt word voor andere huiselijke taken kun je deze eventueel ook gebruiken.  



Ik gebruik graag een milde zeep voor mijn kwasten schoon te maken (bijvoorbeeld : milde handzeep of baby-shampoo).  Veel heb je niet nodig, een pompje van zeep volstaat. Door de ribbeltjes schuift de zeep niet snel weg, dus je kan rustig op je gemakje te werk gaan.




Voordat ik te werk ga, maak ik mijn vuile kwast even nat met water. Dit zorgt ervoor dat je makeup wat loslaat van de haren voordat je ze over de ribbeltes heen en weer beweegt. Na ongeveer 20-30 seconden in rondjes te draaien, spoel ik mijn kwast uit, en knijp ik ze rustig in hun oorspronkelijke vorm. 




En zo kan je tewerkgaan met al je kwasten (foundationkwast, poederkwast, eyelinerkwast, ...). Alles wordt weer schoon en klaar voor gebruik.



HOE VAAK MAAK IK MIJN KWASTEN SCHOON?

Mijn kwasten worden elke zondagavond schoongemaakt. Het is belangrijk om dit vaak te doen, want er zitten veel bacteriën die voor acne of zweertjes kunnen zorgen. 
Zorg, voor gebruik, dat ze helemaal droog zijn, dit zorgt dat je makeup mooi verdeeld en aangebracht word.   



Hoe maak jij graag je kwasten schoon? Hoe vaak doe jij het eigenlijk?


Xxxsje Serafina

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Nivea - Bronze Effect : Get ready for the summer!

Blog bestaat 3 jaar + Winactie Giftcard Ici Paris XL

NIEUW Eijffinger : Exotische Unieke Behangcollectie