Waarom en hoe je kwasten schoonmaken? + tips


Het is ontzettend belangrijk je makeup-borstels geregeld schoon te maken. Ikzelf doe het elk weekend omdat het dan een 'rustmomentje' is van mijn makeup. Ik loop op zaterdag liefst tot laat in de namiddag zonder makeup en pas me dan later opmaak als we uitgaan, of dergelijke.

Maar waarom moet je je borstels wassen?

-Om de kleur uit te wassen. Je begrijpt dat het moeilijk is om een mooie kleur op je gezicht aan te brengen met een kwast die nog makeup draagt van enkele dagen geleden die een andere kleur heeft.

-Ook omdat je gezicht 'vieze' dingentjes heeft. Denk eens aan acne, wondjes, of dergelijke. Die bacterien breng je dan mee over heel je kwasten en gezicht, dus heel hygienisch is dit niet.

-Kleurpigmentatie en het blenden zal veel mooier zijn met een schone kwast. Je makeup zal er prachtig uitzien, je zal een mooie glow hebben en ook zal je makeup lang blijven zitten.




Hoe ik mijn borstels schoonmaak?

Ik gebruik hiervoor warm stromend water en een zachte zeep (De Cien-zeep van de Lidl). Deze is eigenlijk een handzeep, maar voor mijn borstels werkt hij erg goed omdat hij alle makeup gelijk afneemt. Ook worden mijn schone kwasten erg zacht, en word het aanbrengen van mijn makeup en het blenden erg mooi. 

Mijn kwasten was ik 1x per week. Zoals ik al in mijn intro zei is zaterdag mijn 'rustdag'. Ik poets dan elke keer mijn huis, hou me met mijn 2 kleine kinderen bezig door diertjes te bezoeken, of naar de oma en opa te gaan of dergelijke. Ik draag dan liefst geen makeup, omdat mijn huid die 'ademdag' nodig heeft.



Tips:

-Het is erg belangrijk je kwasten niet met te warm of heet water te wassen. De lijm zal dan hierdoor loslaten zodat je veel kwastharen verliest, en dat is een grote zonde.

-Poets je kwasten niet te ruw. Je wilt niet hebben dat je haren uittrekt, of dat ze hun vorm verliezen.

-Droog je kwasten altijd al liggend. Zoals je ziet in mijn bovenstaande foto's droog ik ze altijd op een schone handdoek. Om de uur draai ik de kwasten om zodat ze al alle kanten gelijk drogen en dat je haren mooi recht blijven staan.




Xxxx Serafina

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Nivea - Bronze Effect : Get ready for the summer!

Blog bestaat 3 jaar + Winactie Giftcard Ici Paris XL

NIEUW Eijffinger : Exotische Unieke Behangcollectie