Hittegolf-Proof : Makeup of niet?



Je doucht je, en het moment dat je net uit de douche bent begin je gelijk terug te zweten. Je makeup zal niet lang blijven zitten bedenk je terwijl je zo goed mogelijk aan je make-uproutine begint. I know...Ik zweet me hier ook te pletter, hihihi. Ik vind het wel heerlijk deze weer. Met een heerlijk koud drankje en ijsblokjes, mmm.

Maar even eerlijk, we zweten nu duidelijker veel meer dan anders. Vind je het gek met deze hittegolf? :-) Ik geef je graag wat tips hoe je met deze hittegolf toch een mooi opgemaakt gezichtje krijgt ookal zweet je...



BASIS

Ik zeg het eigenlijk wel heel vaak, maar zorg altijd dat je een goede basis aanbrengt voordat je aan je make-up begint. Gebruik een primer, en dan liefst nog met SPF in zodat je toch beschermd word door die hete zon, dit zorgt dan dat je make-up veel langer en beter blijft zitten.



MASCARA? WATERPROOF!

In deze hete periode gaan veel mensen zwemmen, of lekker water over zich heen gooien, zweten, ... Om dat die vreselijke pandaogen te verwijden gebruik je liefst waterproof oogproducten zoals eyeliner, kohlpotlood, mascara, ... Je kunt deze makkelijk verwijderen met een oogmakeupreiniger.



LESS IS MORE

Mijn beste tip is zo weinig mogelijk make-up aan te brengen. We zweten allemaal in deze hittegolf, en het is dus belangrijk enorm veel water te drinken of veel fruit te eten wat veel water bevat. Hoe meer water je drinkt hoe mooier je huid is, en des te mooier je eruit ziet zonder die laag make-up. Ben je net zoals mij en draag je doodgraag make-up? Ga dan voor producten met veel SPF in en hou het basic. (BB-crème, CC-Crème, getinte dagcrème, mascara, blush)... Gebruik producten die je vind dat je nodig hebt, maar hou het luchtig.



LIPPEN

Zelfs je lippen verbranden ook in de zon. Zorg dat je constant je lippen goed hydrateerd met een lippenbalsem of vaseline. Je huid is erg gevoelig op je lippen, en wondjes vermijden we liefst zodat we toch af en toe onze lippen kunnen kleuren. Ze zien er toch veel aantrekkelijker uit zonder die wondjes, toch?











Reacties

Populaire berichten van deze blog

Nivea - Bronze Effect : Get ready for the summer!

Blog bestaat 3 jaar + Winactie Giftcard Ici Paris XL

NIEUW Eijffinger : Exotische Unieke Behangcollectie