DIY: Makeuporganizer zelf maken

Iedereen die wel eens naar beautytutorials kijkt op YouTube zien vaak makeupartists met vaak van die handige makeuporganizers op de achtergrond waar als hun lipsticks, mascara's, en dergelijke inzit.
Ik ben persoonlijke al een tijdje op zoek naar zoiets, maar heb nog niet mijn perfecte organizer gevonden. Ik zou deze graag hebben om wat orde te creëren in mijn badkamer en op mijn makeuptafel.  Ik heb voor jullie daarom een leuke Do It Yourself. Maak je eigen makeuporganizer.

Ik leg je stap voor stap hoe je het maakt en waarvoor je deze kan gebruiken. Veel leesplezier!

Je vind alle spulletjes in je eigen huis of garage. Je moet hiervoor echt niet ver gaan. T'is eigenlijk gewoon een kwestie van budgetproof te werk gaan. Veel spullen die je thuis gebruik voor decoratiespulletjes kan je makkelijk gebruiken om je makeupspullen op te bergen.

Voorbeeld 1:

Je kan een glazen vaas, kaarsenpotje, drinkglas of dergelijke gebruiken om je lipglossen of makeupkwasten in te bewaren. Je kan deze vullen met zand, rijst, parels, of wat je zelf leuk vind zodat alles mooi rechtop blijft staan zodat je ze makkelijk eruit kan nemen voor gebruik. Ik zie deze voorbeeld vaak voorbij komen en gebruik deze ook. Zelf gebruik ik deze methode om mijn dagelijkse kwasten te bewaren. Zo heb ik ze snel in de hand voor wanneer ik hem nodig heb.


Voorbeeld 2:

Als je weinig plaatsgebrek hebt om je föhn of stijl/krultang te bewaren kan je eventueel van je man/vriend/of doe het zelf zaak een buis vinden om ze erin te steken zoals afgebeeld op de foto hieronder. Je kan ze spuiten in je favoriete kleur en ze dan staand gebruiken of je kan ze ophangen tegen je muur of kast als je weinig plaats hebt op je badkamer/makeupmeubel. Ik vind deze idee erg leuk om ook te gebruiken voor huishoudelijke spullen zoals je poetsproducten. Ga ik zeker in de keukenkast hangen.


Voorbeeld 3:

Deze budgetproof DIY vind ik super! Dat ik hierzelf niet mee gekomen ben dat snap ik niet. Neem een houten placemat en weef er een brede lint (kleur en motief die je zelf leuk vind) en gebruik deze om je kwasten in te bewaren. Hoe leuk en slim is dit. Ik vind dit perfect om zelf te maken en vervolgens als cadeautje te geven, natuurlijk zelf gevuld met kwasten en eventueel verschillende kleuren lipkleurtjes erin. 


Voorbeeld 4:

Deze idee zie ik erg vaak voorbijkomen. Bakjes geplakt aan de binnenkant van je kastdeur. Koop bijvoorbeeld in de Action of een winkel naar jou smaak bakjes die lang maar smal zijn en ook secondelijm en voila, je bent klaar om je eigen beautyplekje te maken voor al je makeup. Deze tip ga ikzelf ook gebruiken. 




Heb je zelf ooit ook je eigen organizer gemaakt? Of ben je van plan dit nu ook te doen? Lijkt me erg leuk om jou eigen creaties te posten op social media gelinkt naar mij.
Facebook: www.facebook.com/me-flawless
Instagram:me.flawless
Twitter:@meflawless2you


Xxxx Serafina

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Nivea - Bronze Effect : Get ready for the summer!

Blog bestaat 3 jaar + Winactie Giftcard Ici Paris XL

NIEUW Eijffinger : Exotische Unieke Behangcollectie