Fototutorial:Lente-makeuplook


Het is bijna lente, en als ik naar buiten kijk lijkt het wel een beetje lente. De zon schijnt, vogeltjes fluiten, bloemetjes die groeien. Ik voel me echt gelukkig als ik naar buiten kijk. Als deze prachtige dingen die groeien en die kleuren zorgen dat ik echt zin heb om een lente-makeuplook te maken! Zin in? Kijk dan verder mee hoe ik deze look gemaakt heb. Xxxx

Het eerste wat ik doe is een basis aanbrengen op mijn gezicht. Dit zorgt dat mijn makeup gedurende de hele dag op mijn gezicht blijft zitten zonder echt in mijn lijntjes te zitten of in mijn poriën. Ook zorgt dit dat je geen rare vlekken op je gezicht krijgt.  


Vervolgens breng ik een foundation aan met een foundationkwast. Ik gebruik een kwast omdat dit zorgt dat alles egaal uitgesmeerd is en dat je alle plekjes en donkere kringen gecamoufleerd is. Als het nodig is om hierna nog concealer aan te brengen kan je het doen, ik had het niet nodig vandaag omdat ik eigenlijk goed uitgerust ben.


Nadat ik oogschaduwbasis aangebracht heb breng ik deze taupige oogschaduw aan. Dit breng ik aan op mijn bewegend ooglid. Zorg dat je alles goed heb uitgeblend. Je kan eender welke taupige kleur aanbrengen die je ook maar hebt thuis. Uiteindelijk kies je zelf met welke kleuren je wilt werken.



Nadat ik heel mijn ooglid lichtjes heb ingekleurd, breng ik in mijn arcadeboog en uiterste ooghoek deze warme oranje/rode oogschaduw aan. Ik ben helemaal in to warme tinten de laatste tijd, dus zeker met look in gedachte is deze erg mooi.



Van mijn andere kleine palletje (Be Cosmetics) breng ik deze gele kleur aan op de binnenkant van mijn ooglid. Dit zorgt dat je oogkleur echt 'popt' en dat je look in het geheel mooi past bij elkaar. Zorg dat de kleuren mooi samen geblend worden zodat je geen harde lijnen krijgt.



Van deze kleine palletje gebruik ik ook wat van de groene oogschaduw om onder mijn oog aan te brengen. In de lente zie je véél knopjes aan bomen en struiken groeien, dus waarom geen groen gebruiken? Je kan eventueel ook voor een paarse kleur of een blauwe kleur kiezen als jij je daar gemakkelijker mee voelt.




Om het geheel af te maken breng ik een winged eyeliner aan zodat je een speelse effect krijgt, en eerlijk, hoe vrouwelijk is dit. Ben je eerder op je gemak met een dus zwart lijntje, mag dit ook. Als je nog gekker wilt gaan met kleuren kan je eventueel aan gekleurde lijntje aanbrengen of een kleurtje boven je zwart/bruin lijntje.




Nadat ik mijn wimpers gekruld heb , dit doe ik met een warme krultang zodat je wimpers gekruld blijven, breng ik enkele laagjes mascara aan. Kijk wat een verschil mascara kan doen. Als ik een gekleurde mascara had gebruikte ik dit voor mijn onderwimpers, maar helaas, dus dat word het ook zwart.


Om mijn gezicht te shapen gebruik ik een NYC Smooth skin bronzer gecombineerd met een bronzerkwast zodat je perfecte kan shapen in je jeukbeenderen. Zorg dat je trouwens altijd mooi naar boven blend en niet naar onder, anders is het nut van strak shapen helemaal mis.


Als je alles mooi geshaped hebt, neem je je favoriete blush en ga je op de appeltjes van je wangen wat kleur aanbrengen. Ik gebruik hiermee ook mijn blushkwast. 


Voor het geheel af te maken gebruik ik erg graag een highlighter. De M.A.C 'vanilla pigment' is perfect. Je vind deze voor €10 in elke M.A.C winkel of onlinestore. Hij heeft de meest mooiste glans ever. Met dit op je gezicht straal je ongelofelijk en is echt iedereen verbaast van die glow op je gezicht.


Als lipkleur gebruik ik de M.A.C lipglass 'Saint Germain'. Deze vind je in de M.A.C onlinestore of 1 van de winkels voor €10. Deze is zo mooi gepigmenteerd. Hij is lichtroze en zorgt dat je lippen perfect gedekt zijn. Hij lijkt ook je lippen dikker te maken. Yep my favi!!


Wat vinden jullie van het eindresultaat? Ik ben echt blij met het resultaat. Ik voel me al helemaal in de lente. En jij? Welke look draag jij het liefst in de Lente? Laat het me weten door eventueel een foto te plaatsen of social media op mijn pagina. 



Xxxx Serafina
www.me-flawless.blogspot.be
meflawless2@gmail.com

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Nivea - Bronze Effect : Get ready for the summer!

Blog bestaat 3 jaar + Winactie Giftcard Ici Paris XL

NIEUW Eijffinger : Exotische Unieke Behangcollectie