Nagelbijten! Waarom? Hoe stop je het?

Ooooh ik schrijf deze artikel eigenlijk voor mezelf, hahaha. Ik ben al jaren een nagelbijter (een héél slechte gewoonte) en ik ben er niet trots op. Ik heb jarenlang korte vieze (soms met bloeden toe) nagels gehad. Ik schaam(de) me vreselijk voor mijn nagels, het lijkt wel of heel de wereld naar mijn nagels staart. Grrr neen, dit mag gewoon nooit meer gebeuren, en elke keer begin ik opnieuw met deze vieze gewoonte! Maar deze keer wil ik er echt mee stoppen. Beloofd.

Waarom bijten?


Eerst en vooral uit verveling en gewoonte. En als het een gewoonte geworden is , is het heel moeilijk om mee te stoppen. Soms doe ik het zelfs als ik het niet doorheb.
Nagels bijten kan ook komen door stress of spanning. Eigenlijk moet je deze frustratie anders aanpakken, maar dit ken ik niet, alleen maar nagels bijten.
Maar de echte reden dat ik het doe is sinds ik 4jaar was. Ik ben door een hond gebeten in mijn gezicht en ik ben daardoor zwaar getraumatiseerd. Sindsdien bijt ik mijn nagels en vertrouw ik geen hond meer. Zelfs geen kleine hondje, hoe lief hij ook is. Het duurt even voordat ik me rustig voel en dat ik m ga aaien.

Is het gezond?

Nee! Je gebit kan erdoor slijten. Ook word je meestal afgekeurd als je vieze afgeknauwde nagels hebt. Je krijgt ook veel infecties in je mond als aften (gelukkig nooit gehad in mijn volwassen leven , pfieuw). Ook krijg je pijnlijk wondjes, of kloofjes rond je nagels. Eeltplekken krijg je ook rond je nagels. Dat ziet er helemaal niet mooi en niet vrouwelijk uit.

Hoe stop je dit?

Er zijn verschillende manieren om nagelbijten te stoppen. Persoonlijk heb ik mijn nagels gelakt om eraf te blijven, valse nagels geprobeerd, vieze lakjes gesmeerd op mijn vingers om het bijten tegen te gaan, maar niet alles blijft duren en bijt ik ze weer af. Gewoon omdat ik geen geduld heb.
Homeopathische producten en iets om handen hebben werkt het allerbeste. Ik heb de laatste tijd een nieuwe hobby (Mijn beautypagina) en dit helpt me om van mijn nageltjes te blijven. Ook heb ik op mijn smartphone een app geïnstalleerd om nagelbijten tegen te gaan : Raylex . Deze app moet je dagelijk bijhouden (en aub wees eerlijk). Je geeft in of je vandaag in je nagels gebeten hebt of niet. Tot nu toe ben ik al 1week gestopt met nagelbijten en tot nu toe gaat het supergoed.



Hoe zit het met JOU?

Ben jij ook een nagelbijter net als ik? Je moet je er niet voor schamen. Ik weet hoe jij je voelt. Ja, jij! Wil je graag iets kwijt over het feit waarom jij begon met nagelbijten, mag je het me altijd vertellen. Wil je het anoniem houden of prive? Stuur me dan jou verhaal naar mijn email: meflawless2@gmail.com .

Xxxx
Serafina

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Nivea - Bronze Effect : Get ready for the summer!

Blog bestaat 3 jaar + Winactie Giftcard Ici Paris XL

NIEUW Eijffinger : Exotische Unieke Behangcollectie