Hoe je gezicht reinigen en waarom?

Iedereen weet dat je je gezicht erg goed moet reinigen en verzorgen om er schoon en fris uit te zien. Hoe schoner je huid is, des te beter je crème(s) werken. Zoals jullie kunnen zien heb ik een droge , gevoelige huid met wat onevenheden. Ik mag van geluk spreken dat ik een vrij gladde huid heb, maar met al deze puistjes moet ik mijn gezicht beter verzorgen.
Mensen krijgen ook puistjes door hun huid niet goed te verzorgen of als ze dagenlang slecht eten. Helaas (dit is in mijn geval) krijg je ze ook als je je maandstonen hebt. Maar hoe reinig je je gezicht?



Het is heel belangrijk om je huid goed te reinigen. Scrub je huid zo'n 2-3x per week om je dode huidcellen te verwijderen en je poriën te openen door al die vuiligheid eruit te scrubben. Je moet zorgen dat je een zachte borstel hebt, dus met zachte haartjes. Er bestaan er ook met harde, ruwe haren, maar ze maken je huid gevoelig en erg geïrriteerd, dat kan pijnlijk zijn. 


Vervolgens spoel ik mijn gezicht erg goed af. Ik zorg dat alle makeup zeker en vast van mijn gezicht af is door met een reinigingsdoekje over mijn gezicht te strijken (vooral rond mijn ogen) en als mijn doekje schoon blijft gooi ik hem weg. Dan neem ik een dikke, hydraterende, voedende crème die geschikt is voor mijn huidtype. Voor mijn gevoelige en droge huid neem ik een voedende crème. Vergeet je nek en decolleté niet. Want ook wij krijgen er later rimpels als je je huid daar niet goed verzorgt. 



Als finishing-touch breng ik een lipbalsem aan omdat ik door deze winter erg droge lippen heb. En voila, ik ben helemaal klaar! Dit duurt maar een paar minuten van de tijd. 


Vergeet niet dat iedereen een andere huidtype heeft : Droge huid , vette huid, gemenge huid, enzovoort. Dus iedereen moet een andere gezichtscrème gebruiken. Maskertjes zijn ook een must met deze koude weer. Voor elk seizoen is er een ander gezichtsmasker omdat je in de winter een masker nodig hebt met meer hydratatie dan bijvoorbeeld in de zomer.

Hope you like it

Xxxx Serafina

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Nivea - Bronze Effect : Get ready for the summer!

Blog bestaat 3 jaar + Winactie Giftcard Ici Paris XL

NIEUW Eijffinger : Exotische Unieke Behangcollectie