Het Dukan-dieet + mijn ervaring


We hebben allemaal wel eens via een dieet op ons lijntje gelet. Eiwitten-dieet, SLIM-dieet, Atkins, kleurendieet, mayodieet, enz enz...
Om natuurlijk je gewicht die je graag kwijt wilt te verliezen gaan we dus op ons eten letten. Je kan het op een rustige manier doen door alle zoetigheden, fastfood, snacks achterwegen te laten en stilletjesaan gewicht verliezen, of je kan een dieet volgen en grondig gewicht verliezen door je voedingsplan te wijzigen en je natuurlijk ook strikt aan houden. Je gaat niet de eerste week flink diëten om de week erna te snoepen ofzo... neen, dat is NIET de bedoeling.

Ik neem al voorbeeld het Dukan dieet... het is belangrijk om na een dieet je niet te laten gaan en ervan uitgaan dat je niet of weinig bijkomt, neen hoor, je lichaam heeft nog steeds te neiging om bij te komen, dus het is dus jou keuze om 1x per week een 'feestmaal' te houden en de rest van de week een rustige voedingsplan. Met 'feestmaal' bedoel ik dat je 1 dagje eet wat je maar wilt en de overige 6 dagen gezond, en bewust eten!

Ik zal jullie even mijn eigen ervaring met jullie delen... ;-)
Vorig jaar heb ik voor het eerst een dieet gevolgd, en dat was het Dukan-dieet. Het ging erg goed. Ik was bevallen en heb met trots 10 maanden lang borstvoeding gegeven. Natuurlijk verandert je lichaam na een bevalling, niet gek want hij is stilletjesaan op 9 maanden uitgerekt en ook heeft je lichaam veel veranderingen ontstaan (binnen en buiten je lichaam). En natuurlijk is m'n voedingspatroon verandert tijdens m'n eerste zwangerschap, veel pannenkoeken, veel ijs, veel chips, pffff!
1x bevallen veranderde ik m'n patroon... groenten, fruit, vis, noten... gezonde vetten die m'n lichaam nodig had omdat ik borstvoeding gaf. Toen m'n zoontje 10 maanden was wou hij geen borstvoeding meer, heb enkele tijd geprobeerd, maar nee nee, hij wou niet.
Dus dacht ik (en ja, ik ben volledig eerlijk) 'Serafina, je weegt nu 72 kg, je woog voor je zwangerschap 64kg, je moet afvallen! Je wilt je toch goed in je vel voelen? Je wilt toch mooi zijn?' en toen dacht ik 'YEP'!!! Ik voelde me niet goed in m'n vel! Ik voelde me voldaan met een prachtig kindje, prachtige gezin, maar 1x dat ik in de spiegel keek, BWEEEEGH! :-(

Dus begon ik op 1 Februari.... Met goede moet m'n dieet volgehouden en precies 28dagen erna was ik 12kg kwijt. Yep, je leest het goed, ik woog 60kg, 4kg minder dan voor m'n zwangerschap! Ik voelde me ge-wel-dig! Zelfs m'n man zag dat ik me goed voelde en dat vond hij super!
Nu ondertussen hebben we er een 2de prinsje bij en ben ik sinds Zondag begonnen met het Dukan-dieet. Ik geef nog borstvoeding dus eet ik fruit en groenten tijden m'n voeding. Ik ben bewust nu begonnen omdat hij na borstvoeding ook groenten en fruit eet en dus voldoende vitaminen binnenkrijgt.

Dus ik weeg nu 69 kg en wil dus graag terug naar 60 kg gaan...
We zijn volop bezig en ik hoop dat ik op 3 September m'n streefgewichtje heb.

Dit was m'n ervaring ;-)

Xxxxx
Serafina

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Nivea - Bronze Effect : Get ready for the summer!

Blog bestaat 3 jaar + Winactie Giftcard Ici Paris XL

NIEUW Eijffinger : Exotische Unieke Behangcollectie