Zelfvertrouwen (Mijn ervaringen en tips)

Ik ben vroeger op de lagere school jarenlang slachtoffer geweest van pesterijen. Net zoals 1000de andere meisjes die dit dagenlang, elke dag moeten meemaken. Dit is erg moeiljk! Vooral als je onzeker bent, of ik mijn geval was en daardoor nog erg vaak ben.
Je leven word erdoor moeilijk gemaakt. Je kan je moeilijk uitdrukken. Je voelt je 'minder' dan de rest. Je voelt je gewoon niet goed in je vel.

Deze blog schrijf ik voor diegene die elke dag gepest werd, en voor de jonge meisjes onder ons die er dagelijks mee geconfronteerd worden. Je moet je er niets van aan trekken. Klinkt natuurlijk makkelijker dan het is! I know!!
Maar het allerbelangrijkste waar jij aan moet denken is dat jij moet geloven in jezelf. Bijvoorbeeld : Je kan op een papiertje de mooiste eigenschappen van je opschrijven en die dan in je hoofd hebben als je een slechte dag gehad hebt. Neem nu dat je 'Sociaal' geschreven hebt, dan kan je in je hoofd het puntje halen dat je, buiten dat je gepest word, misschien op die punt moet werken en op een positieve manier sociaal moet worden.
Praat eens met iemand als je weet dat hij/ zij gepest word. Geef hem je raad en dan voel jij je nuttig.

Trek je niets aan wat anderen mensen van je denken. JIJ staat centraal in JOU wereld! En natuurlijk alle negatieve dingen op een positieve manier laten zien.
Dit maakt van jou een leuke, mooie, lieve persoon.


Xxxx
Serafina

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Nivea - Bronze Effect : Get ready for the summer!

Blog bestaat 3 jaar + Winactie Giftcard Ici Paris XL

NIEUW Eijffinger : Exotische Unieke Behangcollectie