Zelf je haren verven...

Iedereen heeft wel eens z'n haren geverfd. Velen onder ons zijn dan ook verplicht dit te doen omdat ze snel grijze haartjes krijgen (grote hoera voor haarverf :-D ), en anderen vinden het dan ook geweldig om vaak een ander kleurtje te proberen en zo nieuwe looks te creëren. Bijvoorbeeld: blond, rossig, rood, paars, zwart met blauwe schijn, enz enz...
Ikzelf verf m'n haar gewoon omdat ik niet altijd m'n saaie bruine kleur wil. hihihi. Ik zeg niet dat bruin saai is, maar ik hou gewoon van kleur. En dan vooral van rood. Love it. Er zijn mensen die pas beginnen met verven als hun eerste grijze haartje verschijnt, maar ik niet. No way jose. Ik hou van experimenteren en dan ook voor m'n haar. Ookal heb ik nog geen grijs haartje.

Vandaag laat ik jullie zien welk kleurtje ik gekozen heb en hoe ik m'n haar verf. Ik had er nu even tijd voor en het was ook hoognodig! (schaam schaam) M'n vorige kleur is namelijk helemaal afgeschoten.
3..2..1.. Hier ga ik!

T'is dus erg duidelijk aan de eerste foto dat ik een afgeschoten kleurtje heb. De kleur was oorspronkelijk toevallig dezelfde kleur die ik nu ga aanbrengen.



De kleur die ik dus gebruik om te verven is nr 550 'Raspberry Cupcake' van de merk L'oréal. Ik vind deze merk geweldig. Hij dekt goed en er zit geen ammoniak in. Ik zeg niet dat als je je haren verf waar ammoniak in zit dat het gevaarlijk is, want ik heb meerdere keren m'n haren laten verven met ammoniak, maar voor een haarverf zonder ammoniak is deze echt goed. Zeker een aanrader als je je haren eens wilt verven. Van deze merk bestaan dus veel kleuren. Je vind ze in elke winkel voor de prijs van ongeveer 10€.

        

In het doosje zitten 4 dingentjes in. De verf, het mixpotje, conditioner en handschoenen.


Voor te beginnen doe je tube nr 1 in tube nr 2. Zo kan jij je verf goed mixen voordat jij ze aanbrengt. Ikzelf let natuurlijk altijd op of het inderdaad dezelfde kleurnummer is als wat er op het doosje staat, om blunders te vermijden, haha.



Voordat je begint met verven doe je het best je handschoentjes aan, anders blijft de verf enkele daagjes op je handen zitten en daar is niets mooi aan, hahaha


Zo ziet de kleur eruit nadat ik +/- 3minuten gemixt heb. Een mooie velvet-paars.


Als ik al het verf in m'n haar heb aangebracht zie je dat het een lichtpaarse kleur heeft. Ik schrik er niet van, omdat ik deze kleur meermaals gebruikt heb.


Na 20 minuten ziet m'n haar er donker paars / bordeaux uit. Ooooh mooi. Ik hou van deze kleur.


Na de 20 minuten wachten , spoel ik m'n verf uit. Dus, beetje water op je hoofd, vervolgens goed schrobben dat het verf van je hoofdhuid loskomt en vervolgens goed spoelen. (ik doe ik altijd in m'n lavabo en niet in de douche , omdat ik een zwarte inloopdouche heb en zie dan niet op de vloer op het water helder is of nog rood.)


Als jij je haar goed gespoeld heb breng jij de conditioner aan. Laat deze 5 min intrekken en spoel deze vervolgens uit.


En voila! Het eindresultaat. Terug een mooie rode haarbos. Ik heb kort haar dus gebruik in niet het volledige verfpotje. Er blijft altijd een klein bodempje over, dus gooi ik het in de vuilbak. 


Vinden jullie het geslaagd?

Laat je reactie achter op m'n facebookpagina 'me-flawless' en laat weten welke merk en kleur jij altijd gebruikt. Ik wil de volgende keer een andere kleur proberen, tips??

Xxxx Serafina

























Reacties

Populaire berichten van deze blog

Nivea - Bronze Effect : Get ready for the summer!

Blog bestaat 3 jaar + Winactie Giftcard Ici Paris XL

NIEUW Eijffinger : Exotische Unieke Behangcollectie