Welke lippenstift past bij mijn huidskleur?

Al een tijdje en vooral weer deze zomer zijn felle kleurtjes erg in de mode. En dan praat ik niet alleen over felle blush of oogschaduw, maar ook over lippenstift.
Je hebt ze in alle kleuren. Rood, paars, roze, nude, zwart, oranje, en ga zo maar verder.
Voor mensen die geen lippenstift dragen is er ook een alternatief, bijvoorbeeld lipgloss. Je hebt er doorzichtige of met een zacht kleurtje of zelfs die fel gepigmenteerd zijn en die je lippen mooi inkleuren.
Maar welke lippenstift past nu bij jou huidskleur?

Donkere huidskleur

Als je nu een donkere huidskleur hebt past de kleur oranje het beste bij je! Het mag een felle oranje kleur zijn, want bij jou huidskleur staat een felle kleur erg mooi!
Ook roze en fuchsia staat je beeldig! Dat maakt een mooie contrast met je lippen en huidskleur!
Vergeet ook nooit om hetzelfde lipliner te gebruiken als je lippenstift of lipgloss! Dat is om vegen te voorkomen.

Gelige huidskleur

Bij jullie, dames, staat een warme tint het allerbeste. Bijvoorbeeld bosbesrood of warm oranje of roze met een gele ondertoon. Zo word je natuurlijke warmte uit je huid niet verbleken.
Een goede tip, wil jij je aandacht op je lippen vestigen , maak je gezichtsmake-up zo neutraal mogelijk en laat je lippen eruit spatten! ;-)

Lichte huidskleur

Bij je lichte huid kan je het beste voor een roze-oranje tint kiezen of een roze-oranje of matte lichte kleur. Een kleur met een blauwe ondertoon staan je dan ook echt beeldig! Als je niet weet welke kleuren een blauwe ondertoon hebben kan ik je helpen. Kies hiervoor warm roze kleur of een perzik roze of een magenta kleur, dan zit je altijd goed.
Wil je graag een felle kleur dragen? Dat kan zeker en vast! Je moet t wel durven... Maar bij jou huidskleur staat het ge-wel-dig!
Wel altijd zorgen dat je lippen netjes en verzorgd zijn voordat je een felle kleur draagt, want velletjes en wondjes vallen erg op en ziet er dan niet netjes uit.

Ik persoonlijk heb een lichte huidskleur. Dus heb ik enkele foto's gemaakt met de kleuren die het beste bij me staan.


Hier heb ik eerst wat swatches gemaakt van m'n favoriete kleurtjes.


De eerste kleur die ik op m'n lippen draag is de Catrice Infinite Shine Lipgloss in kleur 070 'Very Very Raspberry'


De 2de felle roze kleur die ik op m'n lippen draag is de Beauty UK Lipstick in kleur  9 'Gossip Girl'.

De 3de kleur die ik op m'n lippen draag is de Essence lipstick in kleur 03 'Sparkling Angel'


En de laatste kleur is m'n favoriet als ik een nude-look maak. Deze is de lipgloss van de H&M genaamd 'Peach Sand.



Ik hoop dat jullie dit erg leerrijk vonden. Ik vond het erg leuk om deze artikel te maken.
Thanks en tot morgen :-)

Xxxx Serafina

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Nivea - Bronze Effect : Get ready for the summer!

Blog bestaat 3 jaar + Winactie Giftcard Ici Paris XL

NIEUW Eijffinger : Exotische Unieke Behangcollectie