Hoe kan je er goed uitzien zonder make-up?

Dag lezertjes :-) Leuk dat jullie er weer bij zijn om mijn nieuwe blogje te lezen. Ik heb van enkele dames een vraagje gehad hoe je er zonder make-up mooi en verzorgd kan uitzien. Ook van dames die een kindje of kinderen hebben.
Zoals ik in een blogje schreef ben ikzelf een mama van 2 kinderen. 2 jongetjes. En heel eerlijk, ookal hou ik ontzettend veel van hun, ze nemen wel erg veel tijd in beslag. Ik doe het met veel liefde en zorg. Maar je eigen verzorging gaat van de 1ste plaats naar de laatste plaats. Dus zal ik voor de mama's speciaal deze blog schrijven en tips geven hoe je er verzorgt en prachtig kan uitzien zonder make-up aan te brengen ;-)

1: Je huid

Het allerbelangrijkste is dat je 's morgens al begint met je huidverzorging. Dus nadat je jezelf gewassen hebt, tanden gepoetst hebt, haren gekamd, enz, is een mooie huid het begin van je verzorging. Zorg dat je huid schoon is.   Scrub je huid zo'n 1-2x per week zodat je alle dode huidcellen verwijderd. En breng erna een goede vochtinbrengende crème aan. Als er een SPF inzit is het nog beter, dan word je huid door de zon niet teveel beschadigt.  Want teveel zon op je huid is ook niet gezond ;-)


2: Je wenkbrauwen

Epileer je wenkbrauwen. Hou het bij. Het duurt niet erg lang om je wenkbrauwen in vorm te epileren. (+/- duurt het bij mij zo'n 15minuten).
Mooie wenkbrauwen maken je gezicht 'af' en zorgt dat je huid erg verzorgd uitziet.

3: Wimpers

Er zijn dames waarvan hun wimpers erg licht zijn van kleur terwijl ze donkere haren hebben.  Dus om je wimpers er mooi te laten uitzien en zorgen dat ze te zien zijn kan je het beste voor het slapengaan op je wimpers amandelolie of vaseline smeren. Dit zorgt dat je wimpers mooi blinken en dik lijken. Natuurlijk niet vergeten om de volgende dag, als je weg moet gaan, je wimpers te krullen , dan vallen ze erg goed op. Je ziet er dan stralend uit.

4: Haar

Het is vanzelfsprekend dat je haar ook goed verzorgd is om er mooi en netjes uit te zien. Was je haar goed, spoel je haar goed uit en gebruik een conditioner. Om je haar er netjes uit te laten zien is ze natuurlijk mooi kappen. Of in een nette staart te doen. Het ziet er dan erg gesofistikeerd uit als je het niet graag hebt om je haren los te dragen.

6: Kledij

Draag kleren die spreken. Draag kledij waar jij je goed in voelt. Voor sommige dames in het vooral zwart. En voor andere dan weer kleur of iets met een print. Dat maakt totaal niet uit, draag iets wat jou mooi maakt en waar jij blij van word. Ikzelf was eerst een dame die veel zwart droeg, en nu, sinds al een 1,5 jaar, draag ik kleur. Ooooooh ik word er vrolijk van. Je ziet soms wel als ik me minder goed voel, want dat kies in onmiddellijk voor meer zwart, hihi.

5: Zelfvertrouwen

Hier kom ik terug op je haar. Je ziet er erg ongemakkelijk uit, en helemaal niet zelfzeker als je je 'verstopt' achter je haar. Er zijn vrouwen die dan bewust hun haar naar voren te kamen om niet op te vallen. Dit is een fail! Loop rechtop, kin omhoog. Je bent een prachtige vrouw. Moeder. Denk niet dat je niet mooi bent! Jij ben prachtig!
Als ik me soms onzeker voel, dan denk ik 'Serafina, Trek het je niet aan wat zij (of andere) over je denken! voel jij je onzeker, dan zit je niet goed in je vel'. Dus in plaats van onzeker te zijn denk ik aan leuke dingen! Doe ik leuke dingen! Zet muziek op als je bent opgestaan! Speel met je kind(eren). Dans eens als je een leuk liedje hoor! ;-) En dan ben je direct weer jezelf! Je prachtige zelf Xxx


Ik hoop dat ik je met deze tips veel heb kunnen helpen! :-)

Dikke zoen...Serafina

Reacties

Populaire berichten van deze blog

Nivea - Bronze Effect : Get ready for the summer!

Blog bestaat 3 jaar + Winactie Giftcard Ici Paris XL

NIEUW Eijffinger : Exotische Unieke Behangcollectie